خانه بروز 679 روز پیش
بازدید 475 بدون دیدگاه

نکات مهم هنگام خرید آون توستر

اندازه محصول: نخستین نکته ای که هنگام خرید آون توستر باید به آن توجه داشته باشید. اندازه و میزان گنجایش داخلی دستگاه مورد نظرتان است. برای این منظور بهتر است به توانایی و میزان علاقه خود به آشپزی و همچنین دفعات استفاده تان از این قبیل محصولات آشپزخانه ای دقت داشته باشید و سپس سایز ظروف غذایی تان را که می خواهید از آن ها در داخل آون توستر مورد نظرتان بهره گیری نمایید، مورد توجه خود قرار دهید.

بازه حرارتی: مورد بعدی در هنگام انتخاب و خرید آون توستر توجه به بازه حرارتی آن می باشد؛ زیرا برای طبخ برخی از غذاها با این نوع دستگاه ها نیاز به یک دمای مشخص است که اگر محصول مورد نظر شما نتواند این میزان دما را برایتان تامین نماید، قطعا با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد و خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنید از خریدتان پشیمان می شوید.

تایمر (Timer): همواره سعی کنید به سراغ خرید آون توستری بروید که از قابلیت تایمر زمانی برخوردار باشد تا تنها لازم شود شما غذا را در داخل محفظه آن قرار دهید و سپس با تنظیم کردن یک زمان مناسب، غذایی گرم را نوش جان نمایید. البته ناگفته نماند امروزه اغلب این نوع از دستگاه ها دارای تایمر زمانی به همراه یک زنگ هشداردهنده جهت اطلاع شما از اتمام مرحله زمانی می باشند.

برنامه های آشپزی: مورد بعدی که می تواند در خرید یک آون توستر باکیفیت بسیار به شما کمک کند، وجود برنامه های متعدد آشپزی بصورت پیش فرض بر روی خود محصول است که سبب می شود شما به راحتی هر چه تمام مثلا متریال درست کردن یک عدد پیتزا را در داخل سینی مخصوصش ریخته و در داخل دستگاه قرار دهید و سپس با زدن تنها یک دکمه، منتظر اجرای فرآیند پخت پیتزا از سوی دستگاه خود شوید. ناگفته نماند پخت یکنواخت، پخت آرام، آشپزی دو مرحله ای، گرم کردن، خشک کردن و همچنین بخارپز کردن با توجه به تعبیه کردن یک محفظه آب در داخل دستگاه از جمله برنامه های آشپزی در این مدل از دستگاه ها بحساب می آید.

سیستم خاموشی اتوماتیک: خیلی بهتر است اگر آون توستر مدنظرتان از قابلیت خاموش شدن بصورت خودکار برخوردار باشد. با این کار دیگر شما خیالتان راحت است که هیچ اتفاق غیر مترقبه ای لااقل در هنگام کار این دستگاه برای خانه و یا محل کارتان نمی افتد و حسگرهای دستگاه بصورت کاملا اتوماتیک به هنگام افزایش دمای داخلی و یا ایجاد دود به سبب سوختن مواد غذایی درونی آن فورا اقدام به خاموش کردن و قطع جریان برق به داخل محصول می کند.

چراغ داخلی: تقریبا تمامی آون توسترها از یک درب شیشه ای جهت مشاهده نمودن پروسه طبخ و پخته شدن مواد غذایی در داخل محفظه خود برخوردار هستند که البته این درب های شیشه ای با قرار گرفتن دستگاه در یک محیط تاریک و بدون نور عملا غیر قابل استفاده می شوند و به همین خاطر است که همواره توصیه می شود به سراغ خرید توستر، آون توستر و یا حتی مایکروویوی بروید که از یک چراغ در بخش داخلی خود برخوردار باشد.

تعداد قفسه های درونی: معمولا آون توسترها از طراحی های مختلف داخلی برخوردار نیستند و نهایتا یا در مدل ۲ قفسه ای طراحی و تولید می شوند و یا از یک قفسه برخوردار هستند که انتخاب یکی از این دو مدل نیز فقط و فقط بسته به انگیزه آشپزی و همچنین سلیقه شخصی شما عزیزان خواهد داشت.

سهولت در استفاده: برای اینکه از هنر آشپزی خود لذت بیشتری ببرید، همیشه سعی کنید به سراغ خرید وسایل و دستگاه هایی بروید که از قابلیت استفاده به مراتب آسان تری برای شما برخوردار باشند؛ مثلا بهتر ست در خرید یک آون توستر مناسب حتما به امکان تمیز کردن تمامی بخش های آن بطور کامل ساده و سریعی توجه داشته باشید. البته اگر محصول انتخابی شما از یک صفحه نمایشگر نیز برخوردار باشد، کار با آن بسیار راحت تر خواهد بود.

تنظیم نحوه حرارت دهی: حتما شما هم تاکنون متوجه این قضیه شده اید که برخی از آون توسترهای غیر دیجیتالی یا از سه دکمه بزرگ بر روی بدنه کناره خود برخوردار هستند و یا دارای دو دکمه تنظیماتی در این از خود می باشند؛ آن هایی که دو دکمه ای هستند فاقد قابلیت تنظیم نحوه حرارت دهی می باشند و تنها مدل های مدل های سه دکمه هستند که می توان طریقه انتقال حرارت از المنت های بالایی، پایینی و حتی وسطی را به غذای داخلی آن تنظیم نمود.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.